Please select a page template in page properties.

Weishaupt: priča o uspehu.

Posle 1800

Početkom 19. veka Joseph Anton Weishaupt u Schwendiju započinje s proizvodnjom mehova. U „Listu za inteligenciju okruga Biberach“ iz 1842. godine pisalo je da je proizvodio „[...] sve vrste mehova za kovače, potkivače i oružare, uopšte za sve privrednike koji rade s vatrom, a ti su mehovi, pre svega, napravljeni dobro i upotrebljivo […] Kvalitet i upotrebljivost uvek su zagarantovani. – Uostalom, Weishauptovi mehovi sami su sebi preporuka.“ A oni će se dobro prodavati i u nadolazećim decenijama.

1900

1900. godine „Fabriku mehova Schwendi“ nasleđuju Franz Weishaupt stariji, otac Maxa Weishaupta, i njegov mlađi brat Franz. U asortiman su uključeni uređaji s duvaljkama – takođe i mehovi za crkvene orgulje – kao i pokretne kovačnice i livačke peći za bravarije, kovačnice, fabrike mašina i radionice za popravke.

1932

1932., usred svetske ekonomske krize, Max Weishaupt, rođen 31. oktobra 1908. u Schwendiju, osniva svoje preduzeće. Naziv: „Max Weishaupt, fabrika mašina, Schwendi“. „Što su vremena teža, to se čovek mora više angažovati“: pod ovim motom osnivač firme ponovno počinje proizvoditi mehove i pokretne kovačnice.

Nakon 1936. broj narudžbi značajno se povećava. Uz radionicu je nadograđen biro te je tako dobijeno više mesta za proizvodnju.

1938

1938. godine Max Weishaupt je oženio Sofie Kiesle, kći majstora frizera. Sledeće godine na svet dolazi najstariji sin Siegfried, 1941. Herbert, a 1949. Maximilian. Gornja fotografija datira iz 1953. godine.

Drugi svetski rat radionica je prebrodila bez oštećenja. Međutim, francuska vojna vlada u sledećim godinama naređuje demontažu nekoliko hiljada mašina na području Württemberga i Hohenzollerna za popravke. Maxu Weishauptu je zaplenjen velika strugarska mašina. Nakon valutne reforme 20. jula 1948. situacija se polako počinje poboljšavati. Zahvaljujući kupovnoj moći nove nemačke marke, ponovno je bilo moguće nabaviti sirovine za proizvodnju. Weishaupt sada takođe proizvodi i elektromotore. Nakon toga započinje s popravkama elektromotora u posleratnom vremenu.

1950

Od 1950. Weishaupt isporučuje rashladnu duvaljku za motocikl „Maico Mobil“, koji se odlično prodaje. Saradnja završava 1955. godine, a Weishaupt se u potpunosti koncentriše na tehniku loženja.

1951. došlo je do presudnog sastanka: u julu se Max Weishaupt po prvi put susreće sa švajcarcem Jakobom Meierom. Razlog ovog sastanka zapravo je plan Maxa Weishaupta da prodaje elektromotore. No, ispalo je drukčije: Savezna Republika Nemačka je Jakobu Meieru pod brojem 920976 odobrila patent za izum uljnog gorionika, te Meier traži nemačko preduzeće koje će po licenci proizvoditi ovaj gorionik pod nazivom „Monarch“.

1952

Max Weishaupt i Jakob Meier 6. juna potpisuju licencni ugovor za uljni gorionik „Monarch“ – „nakon dugih, teških pregovora i prepiski“, kako piše Weishaupt. Od sada preduzeće može prodavati gorionik u celom svetu, osim u Švicarskoj. Prvi gorionik je montiran prema uputstvima Raymonda Bärtschija, švajcarskog stručnjaka za tehniku gorionika. On je savetovao preduzeće u tehničkim pitanjima.

Zgrada firme postala je premala. Zahvaljujući državnoj podršci za izgradnju u visini od 40000 maraka, Max Weishaupt proširuje pogon. Za 5000 maraka kupuje gradilište iza gostionice „Kod jelena“, u kojoj se danas nalazi većnica, te na adresi Gutenzellerstraße 2 gradi novu radionicu. Ali tek što su nove zgrade dovršene, već nisu bile dovoljne za vrlo brzi porast proizvodnje. Reklamni prospekt daje uvid u rad radionice.

1953

Prvo zastupstvo preduzeća iz Gornje Švapske povereno je Aloisu Steimeru u Augsburgu. Godine 1954. sledi Hans Niclas u mestu Wissen an der Sieg, godine 1956. Hans Bongartz u Lübbecke. Njegova firma brzo postaje jedno od najvećih zastupstva fabrike.

1954

Izumitelj Monarch gorionika, Jakob Meier, iznenada umire 28. januara. S njegovom udovicom sklopljen je novi ugovor o Monarch gorionicima. Potpisan je 1. februara 1955.

<hr/>

Asortiman preduzeća je raznovrstan: električni vijčani ventilatori (cena od 214 nemačkih maraka), mehovi za orgulje (od 175 maraka), elektromotori (od 113 maraka) i visokopritisni ventilatori (od 305 maraka) jednako se proizvode kao i „potpuno automatski uljni gorionici Monarch“, koja su u ponudi za 2080 maraka.

1955

Prodajna mreža se kontinuirano širi: već godinu dana nakon osnivanja prvog zastupništva otvoreno je novih 14.

Kompanija je sada takođe prisutna i u inostranstvu: u Holandiji, gde Ton Harmsen osniva „Monarch Nederland“ – Harmsen postaje blizak prijatelj porodice Weishaupt – te u Portugalu sa zastupstvom Rost & Janus, koje vodi porodica Burmester.

Prodajna mreža se kontinuirano širi: već godinu dana nakon osnivanja prvog zastupništva otvoreno je novih 14.

Kompanija je sada takođe prisutna i u inostranstvu: u Holandiji, gde Ton Harmsen osniva „Monarch Nederland“ – Harmsen postaje blizak prijatelj porodice Weishaupt – te u Portugalu sa zastupstvom Rost & Janus, koje vodi porodica Burmester.

1956

Širenje u inostranstvo profesionalno je inscenirano: prospekti na engleskom i portugalskom predstavljaju prednosti Weishaupt gorionike na ulje na jeziku zemlje i omogućuju zastupnicima uverljiv nastup.

Raymond Bärtschi od sada zastupa Weishaupt proizvode u Friedrichshafenu. Uljne gorionike sada dopunjuju elektorormari. Oni olakšavaju instalaterima montažu gorionika, a kupcima rad novog gorionika: omogućeno je praktično i ekonomično regulisanje gorionika.

1957

Na svoju 25. godišnjicu preduzeće je s 200 zaposlenih već najveći industrijski pogon regije Rottal. Povodom proslave svečano je otvoren novi pogon u predelu Bruckmähder: s novom fabričkom halom i velikom upravnom zgradom. Tako je Weishaupt pronašao svoje današnje sedište. U svrhu negovanja radne atmosfere, Max Weishaupt poziva na poslovni izlet u Allgäu.

20 fabričkih zastupstava i mnogobrojni servisi s više od stotinu servisnih vozila osiguravaju ugradnju i održavanje proizvoda u celoj Nemačkoj. Koliko je vlasniku firme ovaj servis važan, saznaje se iz jednog poverljivog pisma kupcu. U njemu on moli da „mi javite jeste li zadovoljni servisiranjem svojih postrojenja od strane mog nadležnog zastupstva. Ako to, suprotno očekivanju, nije slučaj, molim Vas da me o tome otvoreno obavestite.“

1958

Weishaupt uljni gorionik radi na carskom dvoru u Teheranu, u engleskom Ministarstvu vazduhoplovstva i rada, na ruskim brodovima, kao i kod mnogih domaćih i inostranih kupaca. „Monarch uljni gorionici osvajaju Evropu“, glasi slogan za najprodavaniji uljni gorionik u Nemačkoj. Njegova cena se, zavisno od snage, kreće između 1621 i 5859 maraka, uključujući elektroormarić.

1959

S početkom godine preduzeće više nije društvo osobe, već društvo s ograničenom odgovornošću. Novi naziv: „Max Weishaupt Schwendi GmbH“. Osim toga, osnivač kompanije, kako piše svojim poslovnim partnerima, imenuje svoju „dugogodišnju vernu životnu suputnicu, Sofie Weishaupt, članom društva“.

Više udobnosti zahvaljujući usavršenoj tehnici pruža cirkulaciona pumpa „Cuenod“, koju Weishaupt od proleća proizvodi prema licenci švajcarske firme Atelier de Charmilles. Ranije je sama sila teže morala pokrenuti cirkulaciju zagrejane vode u krugu grejanja, a sada to pouzdano preuzima pumpa.

1960

„1 kompletni uljni gorionik“ uključujući 3000 litara loživog ulja bila je prva nagrada za rešenje nagradne zagonetke koju je Weishaupt objavio u julskom izdanju časopisa „Dom“ – prvi korak u reklami prema krajnjim kupcima.

Novi bioskop „Mala pozornica“ atrakcija je u Schwendiju. Sagrađeno je na mestu bivše fabričke hale u ulici Gutenzellerstraße. Ovim Max Weishaupt želi svojim zaposlenima i stanovnicima opštine ponuditi više zabave. Premijera se održava 2. septembra. Film: „I večno pevaju šume“ s glumcem Gert Fröbe.

1961

„Drage knjigovođe“: ovako započinje pismo Maxa Weishaupta knjigovođama kuće. Povod: preduzeće je u proteklim godinama raslo toliko brzo da je nova struktura knjigovodstva firme postala neophodna. Između ostalog, cilj je bio: kratkoročni mesečni račun profitabilnosti.

Tri godine nakon useljenja u novu glavnu zgradu već je bilo potrebno njeno proširenje. Weishaupt zapošljava oko 400 zaposlenih, zahtevi za prodaju, knjigovodstvo, ljudske resurse sada su mogli biti ispunjeni jedino stalnim povećanjem broja zaposlenih.

1962

Brojke na 30. godišnjicu firme svedoče o impresivnom rastu, posebno nakon početka proizvodnje gorionika 1952. godine. U svega sedam godina promet je ušestostručen, godine 1961. on iznosi 30 miliona maraka. Sada u Weishauptu radi 500 zaposlenih. 25 posto svih uljnih gorionika prodatih u Nemačkoj potiču iz Schwendija. Preduzeće je zastupljeno u 13 zemalja, broj podružnica, zastupstva i servisa u Nemačkoj porastao je na 60. Prigodni naslov „Nemačkog narodnog lista“ povodom godišnjice: „Od radionice do svetske kompanije.“

Pionir tehnologije Weishaupt rano je pridavao važnost obradi podataka. U početku su to mehaničke mašine za obradu bušenih kartica, koje označavaju početak novog vremena.

1963

Jednostavno, redukovano i elegantno: s početkom saradnje s legendarnom Ulmskom školom dizajna (hfg) oblikovni jezik Bauhausa ulazi u dizajn preduzeća. On karakteriše proizvode do danas. Novi sajamski štand, koji su dizajnirali Hans Gugelot i Hans Sukopp s Ulmskog instituta za industrijski dizajn i koji je po prv put postavljen u Frankfurtu, kao i gorionici W1 i WG1, prvi su pionirski rezultati.

Novo gorivo, novi gorionik: s gasnim gorionikom WG1 kompanija Weishaupt ulazi u novu eru. On je proizvod opsežnih istraživanja i odraz je izuzetne dalekovidnosti Maxa Weishaupta: on je rano prepoznao važnost zemnog gasa pa je stoga daleko ispred većine drugih u ovoj branši.

1964

Priznanje od strane Nemačkog udruženja stručnjaka za gas i vodu, skraćeno DVGW, potvrđuje da su novi Weishaupt gasni gorionici tehnički besprekorni. Nakon atmosferskog gorionika WG1, na tržište je već plasiran drugi model, WG2, gasni gorionik sa ventilatorom. Ispitivanja je preuzeo TÜV Bayern.

Nova generacija gorionika započinje uljnim gorionikom W1 – formalno, tehnički i u pogledu njegovog jednostavnog servisiranja. Razvoj koji je i danas jedan od stubova palete Weishaupt proizvoda. Po prvi put je gorionik opremljen višepolnim električnim utikačem, koji enormno olakšava instaliranje – stoga je daleko ispred svog vremena.

1965

Zbog velike potražnje za W1 gorionicima bilo je nužno povećati proizvodnu površinu. Izgrađuje se nova zgrada površine 6500 m2, nakon toga je za proizvodnju gorionika raspoloživa površina od 22000 m2.

Na sajmu u Leipzigu na programu su razgovori s rukovodiocima velikih preduzeća iz Istočnog bloka. Gorionik  W1 i elektrokomandni ormar WS1 odlikovani su zlatnom medaljom za tehnički standard.

1966

Još jedna inovacija dolazi iz Ateljea Müller-Brockmann: prvi prospekt za krajnje kupce. Brošura „Weishaupt – toplota, udobnost, ekonomičnost“ predstavlja paletu proizvoda i njihove razne mogućnosti primene.

Ispostava Instituta za istraživanje i razvoj od septembra do decembra posluje na prostoru gradske opštine Augsburg: budući da Schwendi još nema snabdevanje gasom, testovi za razvoj većih gasnih i kombi gorionika moraju se sprovoditi u ovom posebnom privremenom objektu.

1967

Brojke na 35. godišnjicu firme govore o dodatnom porastu kvaliteta firme Max Weishaupt GmbH. Ukupni promet u jubilarnoj godini iznosi 69,4 miliona maraka, od čega je 60 posto ostvareno u zemlji, a 40 posto u inostranstvu. Ukupni prihodi su udvostručeni u roku od pet godina. U kompletnoj Weishaupt organizaciji zaposleno je 2690 radnika, 872 u fabrici i u podružnicama, 317 u kćerinskim firmama u Francuskoj i Belgiji, 1501 kod zastupnika i ugovornih trgovaca u zemlji i inostranstvu. Prodajna i servisna mreža obuhvata 13 kancelarija, 20 zastupstva, 35 ugovornih trgovaca, 133 okružnih zastupstva i 238 servisa.

Za toplane i druge velike termocentrale prikladan je novi uljni gorionik U4. Kao i svi U gorionici, on može podneti visoke protivpritiske u ložištu pa se stoga može kombinovati sa svim kotlovima velike snage.

1968

Novi porez na dodanu vrednost od deset posto, koji je uveden od 1. januara, firma je dočekala smanjenjem cena za 9,09 posto na sve svoje proizvode. Tako su bruto cene ostale približno iste.

„Stiže gas“: ovaj naslov u „Trgovačkom listu“ od 25. oktobra potvrđuje sposobnost predviđanja kojom se Max Weishaupt vodi u razvoju svojih proizvoda – firma je već 1962. na tržište plasirala svoj prvi gasni gorionik. Ugledne privredne novine sada pišu o „talasu zemnog gasa“, a Weishaupt se pokazao najbolje pripremljenim.

1969

17 godina nakon početka proizvodnje prvog Monarch gorionika, s trake silazi 500000. gorionik. Moćan broj – iako ne i u poređenju s proizvodnim kapacitetom krajem šezdesetih godina. On iznosi 100000 gorionika godišnje.

Sigurnost iznad svega – posebno kod postrojenja s gasnim ložištima. Stoga su svi gasni gorionici opremljeni magnetnim ventilima razreda kvaliteta A, čak i kada to propisi ne zahtevaju.

1970

Izvrsna tehnika, dobar oblik: recept, koji važi za razvoj svih proizvoda još od početka saradnje s dizajnerima Hansom Gugelotom (preminuo 1965.) i Hansom Sukoppom, takođe je i glavno obeležje komandnog pultnog sistema WP. On osvaja svojim pouzdanim delovima i jasnim, minimalističkim dizajnom.

U noći sa subote na nedelju u fabrici su dovršena četiri gasna gorionika WG3, u nedelju do podne započela je montaža u Kölnu, a u ponedeljak u 5 sati ujutro postrojenje je bilo spremno za rad: zahvaljujući pripravnosti fabričke kancelarije u Kölnu, velika je korporacija, koju je jedan njen dobavljač ostavio na cedilu, svoje postrojenje za sušenje tačno pre jutarnje smene na početku nedelje uspela prebaciti s gradskog gasa na zemni gas.

1971

Nemačka kancelarija za patente „oplemenjuje“ razvoj Instituta za istraživanje i razvoj: on odobrava patent za „mešalište s dva diska“, koje firma Weishaupt već godinu dana ugrađuje u svoje gasne i kombinovane gorionike. Ono omogućuje optimalno mešanje različitih Goriva  (gasa i ulja) sa vazduhom, kao i stabilniji plamen.

Župna crkva u Schwendiju dobija četiri nova zvona, koja daruju porodice Maxa Weishaupta i njegova tri sina. Zvona se oglašavaju 1972. godine. Velikodušnost porodice Weishaupt – a župna crkva je jedan primer – vrlo je raznolika, a nastavlja se i u sadašnjosti.

1972

40 godina Weishaupta: to je razlog za slavlje, ali ne samo zbog datuma. Preduzeće stoji sjajno. Ukupni promet u jubilarnoj godini iznosi 111,8 miliona nemačkih maraka, od čega je 70 posto ostvareno u zemlji, a 30 posto u inostranstvu. U fabrici Schwendi zaposleno je 930 radnika, u podružnicama dodatnih 348 te u inostranim kćerinskim firmama još 290. Tržišni udeo Weishaupt gorionika u Nemačkoj se konstantno kreće oko 25 posto.

 

Već osam godina nakon njegovog uvođenja na tržište, s trake silazi 500000. gorionik tipa W, „nema razloga za veliko slavlje“, kako je to skromno navedeno u „Weishaupt izveštaju“. U Schwendiju su već navikli na visoke kriterijume.

1973

Weishaupt do Brasil otvara u septembru svoje nove proizvodne pogone. Svega dve godine nakon osnivanja kćerinske firme, u São Paulu su nove hale spremne za useljenje. Svečano ih otvara sam senator Max Weishaupt.

Nakon podrobnog ispitivanja, DVGW dodeljuje preduzeću „Uverenje o svojstvu preduzeća za održavanje u skladu s DVGW radnim listom G 676“. Time zaposleni firme Weishaupt dobijaju dozvolu i za održavanje postrojenja koje isporučuju.

1974

S trake silazi do sada najveći gorionik: WK5. Što je veća snaga gorionika, to su veći i tehnički zahtevi. Zbog toga firma Weishaupt, sa svojim izvrsnim ugledom u branši, a koji se zasniva i na pouzdanosti tehnike i na pouzdanosti servisa, ima natprosečno visok tržišni udeo. WK5 je namenjen za rad u industriji. Njegov kapacitet protoka ulja iznosi 2400 kilograma na sat.

Osniva se Dotacija Herbert Weishaupt. Nazvana po drugom najstarijem sinu Maxa Weishaupta, ovaj fond sa sedištem u Ulmu istražuje prepoznavanje i lečenje dijabetesa, od kojeg je Herbert Weishaupt preminuo 4. februara 1973. Osnivački kapital fonda iznosi 50000 maraka.

1975

Bilansna suma firme Max Weishaupt GmbH po prvi put prelazi iznos od 100 miliona maraka.

„Ne spaljujte svoj novac u dimnjaku!“ Ovom se porukom preduzeće direktno obraća krajnjim kupcima. Sedam jednostavnih i korisnih saveta o tome kako se kod grejanja može uštedeti novac, pažnju privlače glavne izjave u prospektu: investiranje u Weishaupt gorionik jedna je od najefikasnijih mera i za rasterećenje okoline i za vlastiti novčanik.

1976

U Kasselu je s radom počela nova podružnica.

Od sada je i Taiwan deo široke mreže zastupništva, ovde je to firma Singhotex, s kojom je sklopljen ugovor. U Reinachu/Švajcarska otvara se zastupstvo HSB.

1977

Na 45. godišnjicu poduzeća konsolidovani promet Weishaupt grupe porastao je na 177 miliona maraka. Od toga izvoz čini 36 posto. U fabrici Schwendi zaposleno je 925 radnika,u podružnicama dodatnih 325 te u inostranim kćerinskim firmama 430, od čega je većina u Francuskoj i Brazilu.

Plavi plamen karakteristika je gorionika „Purflam“. Proizvodi se u nultoj seriji od 200 komada. Njegova specifičnost: ulje i vazduh doslovno se mešaju do isparavanja te sagorevaju u potpunosti, kao i gas. Otuda plava boja plamena. Purflam je rezultat rada na razvoju koji traje već više od jedne decenije.

1978

Vrijeme pisaćih mašina prolazi: na njihovo mesto dolaze računari, koji se u ovo doba još nazivaju „automati za pisanje s ekranom“, te najavljuju novu eru kancelarijskog posla i organizacije.

Otvara se nova centrala firme Weishaupt U.K. u Willenhallu kod Birminghama. Ovde se proizvodi usklađuju s britanskim propisima. Veliko skladište garantuje promptnu isporuku kupcima, takođe i uz pomoć savršeno opremljenih servisnih vozila.

1979

Čista okolina za Weishaupt nije samo glavni motiv u razvoju ložišnih sistema, već i u samoj proizvodnji. Stoga je u aprilu u Schwendiju pušteno u rad moderno postrojenje za prečišćavanje otpadnih voda. Nastale otpadne vode ono pročišćava tako temeljno da voda može bez ikakvog rizika oticati u kanalizaciju. Pre toga je bila potrebna obrada u minhenskom sabirnom centru.

1980

„Magazin za menadžere“, jedan od vodećih ekonomskih časopisa u Nemačkoj, predstavlja Siegfrieda Weishaupta na naslovnoj strani svog aprilskog izdanja. Tema: „Energetska kriza otvara atraktivna tržišta.“ Tema su strategije uspešnih preduzeća u postupanju s posledicama naftnog šoka, a Siegfried Weishaupt je najvažniji sagovornik. Slika na naslovnoj strani je impresivna: veliki industrijski gorionik u krugu fabrike baca svoj snažni plamen u noćno nebo, te portretu preduzeća daje dramatičnu atmosferu u pozadini.

Maksimalna preciznost u proizvodnji oduvek je jedno od glavnih načela. Uz pomoć merne mašine s CNC upravljanjem, gde se rezultati digitalno prikazuju, svaki proizvod je moguće još tačnije proveriti, a rezultat merenja se beleži potpuno automatski.

1981

Grejana glava nosača dizne jedna je od najvažnijih inovacija kod novog gorionika s raspršivanjem ulja WL10. Zahvaljujući ovoj vlastitoj inovaciji čak se i lako lož-ulje predgrejava, što poboljšava uslove pokretanja gorionika. Tehnika istovremeno omogućuje neometani rad kotlova grejanja s posebno malim kapacitetom grejanja, kao na primer u jednoporodičnoj kući. Zbog svojih izvrsnih rezultata sagorevanja, WL10 u sledećoj godini dobija oznaku „Plavi anđeo“.

1982

Oproštaj od senatora h. c. Maxa Weishaupta. Nešto pre svog 74. rođendana, dana 18. avgusta umire čovek koji je 1932. godine započeo u maloj radionici i na 50. godišnjicu napustio preduzeće međunarodnog ranga. Zahvaljujući ekonomskoj moći svoje firme, ali takođe i svom ličnom angažmanu, Schwendi se iz matične župe razvio u prosperitetnu opštinu. Na fotografiji je Max Weishaupt zajedno sa svojom suprugom Sofie u vrtu svoje vile: kao privatna osoba, uvek je osećao iskrenu povezanost sa svojom porodicom.

Jedan od vodećih tehničkih muzeja u svetu, Nemački muzej u Münchenu, za izložbeni uzorak odabrao je Weishaupt gorionike: uljni gorionik WL2 i gasni gorionik s ventilatorom WG1. U odeljku Nafta i zemni gas posetiocima se uz pomoć mernih uređaja demonstriraju prava merenja emisija i tehnička merenja ložišta.

1983

U aprilu s montažne trake silazi dvomilioniti Weishaupt gorionik. To je gasni gorionik s ventilatorom WG2. Doniran je projektu „Dete s invaliditetom“ u Wuppertalu.

108 mladića i devojaka je na stručnom školovanju u kompaniji Weishaupt: kao pomoćnici u kancelariji, industrijski komercijalisti, crtači detalja, mašinbravari, elektromehaničari, elektroničari za energetske uređaje i alatničari. Sa stopom od jedanaest posto zaposlenih u Schwendiju preduzeće daje značajan doprinos stručnom obrazovanju u regiji te je pri vrhu na nivou cele Njemačke. Udeo nemačkih preduzeća u stručnom obrazovanju prosečno iznosi oko pet posto.

1984

Na tržište dolazi novi tip gorionika: veliki gorionici serije 60 i 70 predstavljaju početak generacije industrijskih gorionika s izvrsnim regulacionim svojstvima i tehničkim svojstvima sagorevanja. Snaga gasnih, uljnih i kombi gorionika obuhvata opseg od 700 do 11000 kW.

Preko polovine zaposlenih zaposleno je u preduzeću preko deset godina, a 20 posto čak i preko 20 godina. U tome se odražavaju odlični uslovi rada, kvaliteta radnih mesta, kao i dobra radna atmosfera.

1985

„Čista okolina zahvaljujući ulju i gasu“ tema je simpozijuma održanog 11. oktobra u Schwendiju. Veliki broj stručnjaka raspravlja o izveštaju o istraživanju, koje je Weishaupt izdao na tu temu. Kritički se osvrće na „Treći izveštaj Savezne vlade o zaštiti od imisija“ iz 1984., u kome je opterećenje okoline zbog ložišta na ulje i gas iz „domaćinstava i malih potrošača“ prikazano bez razlučivanja. Stručnjaci iz kompanije predstavljaju tehničke mogućnosti koje se već danas mogu koristiti za smanjenje ispuštanja štetnih materija. Brošura na 20 stranica s važnim informacijama i argumentima štampana je u tiražu od 100000 primeraka. Izazvala je veliku pažnju.

Delta Modern Service preuzima Weishaupt zastupstvo u Egiptu. Vlasnik Said Owies prolazi temeljnu edukaciju u Schwendiju.

1986

Monarch-France slavi 25 godina: prva i najveća kćerinska firma preduzeća slavi jubilej. Prvbitno osnovana u Parizu, zatim preseljena u Thionville, Lothringen, danas ima svoje sedište u Colmaru. S gotovo 200 miliona franaka, Monarch-France je 1986. preduzeće za proizvodnju gorionika s najvećim prometom u Francuskoj. 40 podružnica i tehničkih kancelarija, od čega je veliki broj njih već u vlastitim zgradama, s oko 300 zaposlenih servisiraju kupce u celoj Francuskoj.

Italijanska kćerinska firma seli se u novoizgrađenu centralu firme u gradu Saronno.

1987

Po prvi put 300 miliona maraka prometa u grupi: to je izvrsna vest za 55. godišnjicu kompanije. Bilansna suma je dostigla 178 miliona maraka. U Schwendiju je zaposleno 983 radnika, 506 u 20 njemačkih podružnica i 613 u deset inostranih kćerinskih firmi. 37 posto prometa ostvareno je od izvoza, od čega u međuvremenu dve trećine preko kćerinskih firmi.

Blumberg kod Donaueschingena otvara još jednu podružnicu.

1988

Područje Bodenskog jezera od sada prelazi u nadležnost nove podružnice Ravensburg. Pre je za ovo područje bilo nadležno zastupstvo Raymonda Bärtschija, koji je Weishauptu preneo najvažnija znanja na području tehnike gorionika. Bärtschi je odustao od zastupstva iz zdravstvenih razloga te je nedugo nakon toga preminuo.

Briga o zaposlenima u Weishauptu je tradicija. Nekad je osnivač firme Max Weishaupt gradio stanove za doseljene zaposlene, a sada Siegfried Weishaupt osniva penzijsko osiguranje u preduzeću s vrlo dobrim uplatama.

1989

Oproštaj od Sofie Weishaupt. U dobi od 81 godinu, 6. februara umire članica društva i supruga osnivača kompanije Maxa Weishaupta. U odlučujućim godinama rada fieme bila je verna saputnica te je na mnogim područjima uticala na sudbinu preduzeća. Aktivno je sudelovala u razvoju kompanije do samoga kraja.

1990

Kakav uspeh! Tek što je stigao na tržište, Weishaupt Thermo Unit obasut je odlikovanjima: na „Industrijskom forumu dizajna Hannover“ Siegfried Weishaupt od ministarke finansija Donje Saske Birgit Breuel dobija „Posebno priznanje za odličan dizajn“, na sajmu preduzetništva u Münchenu „Saveznu nagradu za izuzetan inovacijski doprinos preduzetništvu“. Thermo Unit takođe dobija nagrade od Centra za dizajn u Stuttgartu i Nordrhein-Westfalen, kao i od žirija pariskog specijalizovanog sajma „Interclima“. Ali, razlog za slavlje nisu samo pohvale za novi proizvod: to su takođe i brojke o prodatim proizvodima – već u prvoj godini proizvodnje više od 10000 prodatih kotlova.

S trake silazi dvomilioniti W goronik. Izuzetan uspeh, međutim, u fabrici prolazi, kako to „Weishaupt izveštaj“ skromno navodi, „bez posebnog zapažanja“.

1991

Weishaupt plamen još nikada nije treperio na visini od 6480 metara – a verovatno je to uopšte prvi plamen neke firme s područja grejanja na šest hiljada metara! Jean Bernhard Gaumin, vođa grupe planinara, po struci inženjer toplote, snimio ga je kamerom kada se sa svojih osam pratioca popeo na planinu Ausangate u peruanskim Andama.

Tri miliona gorionika napustilo je fabriku u Schwendiju od 1952. godine – ponovno je prekoračena granica. Tromilioniti je kombi gorionik tipa WGL30, doniran je okružnoj bolnici Löbau u Saskoj.

1992

Otvara se Weishaupt Forum. U prisustvu njujorškog arhitekta Richarda Meiera u maju se održava svečano otvaranje nove izložbene, edukacijske i društvene zgrade koju je on projektovao. Nakon dve godine gradnje, ova zgrada daje novi izgled fabrici u Schwendiju: puristički stil, preciznost do poslednjeg detalja. Jedan od vrhunaca proslave s nekoliko stotina zvanica: koncert s uvaženim savremenim kompozitorom Philippom Glassom, predstavnikom „minimalističke muzike“. On svira svoje delo „Opening“.

Upravljanje kvalitetom u kompaniji Weishaupt je uzorno, u skladu je s normom ISO 9001/EN 29001. To potvrđuje Nemačko društvo za sertificiranje sistema osiguranja kvaliteta, skraćeno DQS, koje ispituje sve radne procese od zaprimanja narudžbine pa do servisiranja kupaca. Time je službeno potvrđeno da je upravljanje kvalitetom u preduzeću u skladu s međunarodnim normama.

1993

Visoko odlikovanje za Weishaupt Forum: dodeljena mu je nagrada „Deutsche Architekturpreis ’93“. Predsednica Nemačkog parlamenta Rita Süssmuth predaje nagradu Siegfriedu Weishauptu na svečanosti u bonskom parlamentu. Prema rečima žirija, Forum, koji je osmislio Richard Meier, predstavlja „urbanizacijski proces koji u jednoj građevinskoj jedinici objedinjuje industrijski pogon, edukacijski centar i prostorije za vrednu zbirku savremene umetnosti na jednom mestu.“

Osniva se 14. kćerinska firma: u Švedskoj. Podružnica u Regensburgu, nadležna za područje istočne Bavarske, dopunjuje prodajnu i servisnu mrežu. Uz to se u Atini otvara zastupstvo Energia, u Indiji firma Rajni, a u Makedoniji firma Termoking.

1994

Na tržište dolazi novi specijalni gasni Kotao  „Weishaupt Thermo Gas“. U sedam izvedbi snage, između 9 i 34 kW, pruža mogućnost izbora zavisno o veličini i potrebama za grejanjem u kućama za jednu ili više porodica. Kotao  se isporučuje u montiranom stanju i s unapred nameštenim postavkama, montaža i puštanje u rad su za montere grejanja vrlo jednostavni.

Siegfried Weishaupt postaje predsednik Evropskog udruženja za gorionike CEB. Saosnivač udruženja nekad je bio Max Weishaupt, koji je i vodio udruženje kao predsednik osnivač udruženja.

1995

Neosporni Richard Meier: novi sajamski štand, prvi put postavljen na sajmu ISH u Frankfurtu, dizajnirao je ovaj znameniti njujorški arhitekta. Jezik dizajna, koji je već karakterisao Weishaupt Forum, klasične proporcije i svetleća bela boja u velikoj meri izdižu štand iz dizajna uobičajenih sajamskih štandova. On menja sastav štandova, koji je 1963. razvio Hans Sukopp i koji je tokom mnogih godina dokazivao svoj kvalitet i bezvremenost.

Monarch Nederland slavi 40 godina postojanja i 70. rođendan svog osnivača Tona Harmsena: dvostruki jubilej u Holandiji. Ton Harmsen je pripadao prvoj generaciji ljudi koji su pripremili put uljnim, a kasnije i gasnim gorionicima u Europi. On je s firmom Weishaupt povezan ne samo poslovno, već i prijateljski.

1996

Visoka ulaganja u proizvodnju pojednostavljuju i automatiziraju proizvodne procese. Novo skladište za dugački materijal, u skladu sa naredbom računara u skladišnoj administraciji, automatski daje na raspolaganje materijal iz jedne od 180 kaseta. U novom centru za obradu lima kompletan radni proces je računarski upravljan. Zahvaljujući laserskoj tehnici moguće je izraditi gotovo sve zamislive oblike. U novom centru za savijanje posao preuzima robot (gornja fotografija): on snabdeva mašinu, uzima savijenu cev i odlaže gotovi proizvod u pripremljene posude.

Uvođenjem novog gasnog kondenzacionog uređaja „Weishaupt Thermo Condens“ preduzeće zaokružuje svoju paletu proizvoda. Glavni element je Izmenjivač toplote , izrađen od livene legure aluminijuma i silicijuma, te je posebno otporan na koroziju. Zahvaljujući posebno oblikovanom izmenjivaču toplote, iz dimnih gasova je ponovo moguće dobiti kondenzacionu toplotu (vodenu paru). Uređaj je ne samo štedljiv po pitanju potrošnje, već je takođe i izuzetno ekološki prihvatljiv: dimni gasovi uređaja Thermo Condens sadrže samo minimalne količine azotnih oksida i ugljen monoksida.

1997

Počinje doba digitalnih programskih sklopova. Prvi predstavnik: serija W40 (fotografija dole). Ključni deo je digitalni Menadžer sagorevanja  čiji mikroprocesor upravlja i nadzire sve funkcije. Komunikacioni interfejs omogućava priključenje na sistem upravljanja zgradom, a time i daljinsko nadziranje i daljinsku dijagnostiku. Još jedna inovacija: gasni i uljni gorionici imaju istu tehničku platformu, što pojednostavljuje montažu, rukovanje, podešavanje i održavanje, dispoziciju i nabavku rezervnih delova. Posledica: znatno povoljnija cena.

U godini kada firma slavi svoju 65. godišnjicu konsolidovani promet grupe dostiže 642 miliona maraka s udelom izvoza od 35 posto. Bilansna suma je porasla na 346 miliouna maraka. Preduzeće broji 2750 zaposlenih, od čega je 1083 u fabrici Schwendi, 725 u nemačkim podružnicama, 188 u firmi Neuberger i 754 u inostranim kćerinskim firmama.

1998

multiflam® je naziv za novu tehniku gorionika, kod koje je postignuto smanjenje Emisije  azotnih oksida kod uljnog sagorevanja u svakodnevnom radu, što se ranije činilo nemogućim. Manje od 120 mg/kWh NOx  postalo je stvarnost – dokazano testiranjem na terenu, na uređaju postavljenom u klinici samostana Zwiefalten, gde su vrednosti kod oba Weishaupt gorionika konstantno bile ispod 100 mg/kWh. A načelo je sledeće: tečno gorivo raspršuju tri do četiri sekundarne dizne, postavljene koncentrično s primarnom diznom. Uljna magla iz ovih dizni meša se sa vazduhom za sagorevanje i dimnim gasovima iz ložišta te delimično isparava. Tako pripremljeno gorivo zatim sagoreva s gotovo plavim glavnim plamenom, slično sistemu plavih gorionika manje snage. Tako multiflam tehnika osigurava optimalno sagorevanje lož-ulja EL s drastično smanjenim NOx  vrednostima, sagorevanje je potpuno i bez čađi, uz minimalni višak vazduha. U sledećoj godini biće isporučeni prvi serijski gorionici.

1999

Weishaupt i arhitektura – srećna veza. Još jedan dokaz ove tradicije u kompaniji je nova centrala švajcarske kćerinske firme u Geroldswilu/Zürich. Simbol zgrade, koji je osmislio renomirani ciriški arhitekta Theo Hotz, je stakleni štitnik od buke i sunca, koji seže iznad autoputa A1. Nije samo arhitektura uzorna, već takođe i posebno energetski štedljiva tehnika zgrade, čiji su zahtevi od početka bili uključeni u projektovanje.

Započela je nova era obrade podataka: u fabrici Schwendi uspešno je dovršeno uvođenje softvera za upravljanje preduzećima „R/3“ (SAP). Radni procesi su pojednostavljeni, sva područja poslovanja međusobno su povezana. Od 2000. godine sve su podružnice međusobno umrežene, a od 2001. također i kćerinske firme. Cilj: optimalno izvođenje svake pojedinačne narudžbine.

2000

„Montaža 2000.“ naziv je jednog od najvećih investicionih projekata u istoriji kompanije: za montažu gorionika preuređena je postojeća hala te je sagrađena nova, visoko moderna hala površine 2300 m2. Postrojenje je pušteno u rad krajem godine. Cilj je bio stvaranje optimalnih proizvodnih procesa – brzo, fleksibilno, prilagođeno zaposlenima, ekonomično i pouzdano. A kako se brzo ispostavilo, taj cilj je i postignut.

Trendu kondenzacione tehnike pridonose novi uređaji WTC45 i WTC60, koji povećavaju spektar snage do 62 kW. Povezivanjem u takozvanu kaskadu, kod koje se međusobno povezuje do četiri kondenzaciona uređaja, moguće je postići vršne snage do 240 kW.

2001

50 godina u istoj firmi – ovaj nesvakidašnji jubilej 1. oktobra slavi Bruno Rothmaier. U firmu je došao s 13 godina, 1951. godine, kao bravarski šegrt, te je stoga u Schwendiju proživeo svo vreme razvoja gorionika.

S nominalnim stepenom korisnosti 110 posto, nova serija „Weishaupt Thermo Condens-A“ nalazi se u maksimalnom području tehničkih mogućnosti. Ona je potpuno nova tvorevina vlastitog centra za istraživanje i razvoj, te čeka svetsku premijeru: „SCOT tehnologija“, koja garantuje optimalne vrednosti sagorevanja, bez obzira na sastav gasa, kao i stalno optimalno sagorevanje tokom celog životnog veka uređaja.

Dobra atmosfera, koju čini rad, veselje i pouzdanost, temelj je zadovoljstva naših kupaca svuda na svetu.

Vizija ima tradiciju. U svakoj generaciji.

Otkako je Max Weishaupt 1932. osnovao firmu, postoji samo jedan smer: prema napred. To se može zahvaliti i snažnoj porodičnoj tradiciji. Ovo tradicionalno preduzeće danas u budućnost vode Siegfried i Thomas Weishaupt, s maksimalnom zahtevnošću, opsežnim znanjem i iskustvom te potpunom pouzdanošću.

Mnogo zaposlenih, jedan DNK: Pouzdanost.

Pouzdanost u firmi Weishaupt nije samo obećanje. To je stav. Svakog pojedinca. Pouzdani i dugogodišnji zaposleni temelj su uspeha kompanije Weishaupt. Tako su neki kolege zaposleni naše firme već u trećoj generaciji ili pak preko 40 godina. Na to smo kao poslodavci posebno ponosni.

Arhitektura i umetnost. Weishauptova jasna linija.

Zbirka

Inkunabule apstraktnog ekspresionizma – ispod njih Mark Rothko – deo su zbirke isto kao i dela američkog pop-art umetnika Warhola ili Lichtensteina. Nasuprot njih, na evropskoj strani stoje Josef Albers ili Max Bill kao predstavnici konkretne umetnosti.

Zbirka
Weishaupt Forum
Weishaupt Forum

Snežnobeli Weishaupt Forum u sedištu firme u Schwendiju je skulpturni simbol koji je dizajnirao američki arhitekta Richard Meier. Zgrada ispunjava mnogobrojne zadatke u svakodnevnom životu firme te odražava kompletnu kulturu preduzeća: jasnoća, vrednost, funkcionalnost.

Up